Ohm Yoga Studio Alkmaar
Les omschrijving

Klik op het plaatje voor de volledige lesomschrijving

Yin & Yang Yoga
Dynamische houdingen in een rustige flow waarbij níet het doel is 'je tenen te raken’, maar waarbij je vanzelf meer flexibiliteit creëert door intense streches.
Je spieren en botten worden versterkt en versoepelt. Je ervaart meer balans, een diepere ontspanning en krijgt meer energie.
Je leert de natuurlijke grenzen van je lichaam te respecteren door meer naar je lichaam te luisteren, meer te voelen en minder te denken.
Geleide meditatie
Meditatie kan je helpen rust te vinden bij onrustige of angstige gevoelens en pieker gedachten. Je leert omgaan met stress, negatieve gedachten, slaapproblemen, vermoeidheid en burn out klachten.
Sense of Self yoga
Energy based Hatha Yoga met elke les een ander thema, gericht op het vergroten van lichaamsbewustzijn. Toegankelijke yoga les waar je de houdingen een aantal ademhalingen vasthoudt om naar binnen te keren en zo een sense of self te ervaren. In deze les leer je meer over yoga filosofie, het energetisch lichaam en vergroot je jouw practice op en naast de mat.
Pop up pilates
Zo nu en dan verschijnt er een pilates les op het rooster, net wanneer er ruimte voor is, als extra en omdat het leuk is. Pilates versterkt je core. Hierdoor creëer je sterke buik en rugspieren wat je houding ten goede komt.
Vinyasa yoga
All levels betekend voor iedereen! Vinyasa yoga is bewegen op het ritme van je ademhaling. Houdingen volgen elkaar snel op. Vinyasa yoga is over de tijd ontstaan vanuit de Ashtanga yoga en wordt daarom ook wel Ashtanga Vinyasa Yoga genoemd. Tegenwoordig zijn er vele verschillende vormen van Vinyasa of flow yoga. Het wordt in het Westen ook veel Power yoga genoemd om een onderscheid te maken tussen deze krachtige yogastijl en zachtere yogavormen.
Yin yoga
In yin yoga hou je een pose langer aan, 3 tot 5 minuten. Deze houdingen zijn daar speciaal voor gekozen. Hiermee werk je aan versterken van gewrichten, versoepelen van bindweefsel en verbeteren kwaliteit pezen en banden. Deze les is ideaal als onderhoudt naast al je yang activiteiten.
Stress relief yoga
Deze les is speciaal gericht op het loslaten van stress. Terug komen in je lijf, het voelen van je lijf en het contact maken met je ademhaling. Met volle aandacht bij jezelf zijn en in je lijf zijn maakt dat je ontspant.
Restorative yoga
Deze les is speciaal voor mensen die het even rustiger aan willen doen bijv ivm blessure, of behoefte aan rust, of als fijne afsluiter van je week. Wat je rede ook is, dit is de meest comfortabele les op het rooster! Bedoeld voor iedereen.
Hatha yoga
Hatha yoga is de moeder van alle yoga vormen. Het is de basis waarin je leert houdingen uit te lijnen. De houdingen worden doorgaans zo'n 5 ademhalingen vast gehouden, hierdoor krijg je de tijd om de houding aan te passen. Tegelijkertijd bouw je flink kracht op. Geschikt voor alle niveaus.
Sadhana
De Sadhana begint met de krachtige klanken van de Japji.Je kunt de tekst herhalen (Jap), of er al mediterend naar luisteren. Het is een eeuwenoude tekst om je te verbinden met je ziel (Ji). Hierna volgt een Kundalini yoga set met een afsluitende ontspanning.De Sadhana wordt afgesloten met het chanten van meerdere mantra´s.Het zingen van mantra´s is een vd krachtigste methode om je onderbewustzijn op te schonen.
Kundalini yoga
Een krachtige, effectieve yoga, die erg goed past bij deze tijd.
Ademhaling, yoga, mantra en meditatie zorgen ervoor dat je snel resultaat kunt ervaren.

De toegankelijke, dynamische yoga sets laten je (Kundalini)energie stromen.
Het versterkt je immuunsysteem, versneld de afvoer van gifstoffen en creëert een krachtig zenuwstelsel, waardoor je beter om kunt gaan met stress en emoties.
Kundalini yoga vergroot je bewustzijn en brengt je dichter bij jezelf.

Het ervaren waard!
Zwangerschapsyoga
De emotionele en fysieke voorbereiding vormt het grootste deel van de lessen. De ademhaling loopt als rode draad door de lessen heen. De manier van ademen is erop gericht spanning los te laten en weeën daardoor beter op te vangen. Je leert een techniek die uniek is. We bereiden je voor op bevallen vanuit oxytocine in plaats van bevallen vanuit adrenaline. Dit zorgt ervoor dat de bevalling veelal soepeler verloopt en jij en je kindje een mooie bevalling tegemoet gaan.
Gentle Morning yoga
Een heerlijk les om rustig bij te ontwaken door zachte asana's waarbij het lichaam steeds meer ruimte en lengte krijgt. Deze les heeft een kalmerende werking op het zenuwstelsel waardoor je op wolkjes weer naar buiten loopt.
Meer weergeven

Website created by Suzanne Barbillion, copyright