mandala-2-gold.png
Ohm Yoga Studio Alkmaar
Les omschrijving

Klik op het plaatje voor de volledige lesomschrijving

Pilates
Pilates

mat based pilates les voor het versterken van je core (rug, buik, bekken) Ook zeer aanbevolen voor nieuwe mama's

Restorative yin yoga
Restorative yin yoga

Een zachte yin les gericht op voedende houdingen gevolgd door een diepe ontspanning middels een geleide nidra (slaapyoga) sessie.

Hatha flow yoga
Hatha flow yoga

Een kruising tussen hatha en Vinyasa Yoga. Deze les is geschikt voor alle niveaus. Als yoga helemaal nieuw voor je is kun je beter starten met hatha yoga.

Vinyasa yoga
Vinyasa yoga

All levels betekend voor iedereen! Vinyasa yoga is bewegen op het ritme van je ademhaling. Houdingen volgen elkaar snel op. Vinyasa yoga is over de tijd ontstaan vanuit de Ashtanga yoga en wordt daarom ook wel Ashtanga Vinyasa Yoga genoemd. Tegenwoordig zijn er vele verschillende vormen van Vinyasa of flow yoga. Het wordt in het Westen ook veel Power yoga genoemd om een onderscheid te maken tussen deze krachtige yogastijl en zachtere yogavormen.

Yin yoga
Yin yoga

In yin yoga hou je een pose langer aan, 3 tot 5 minuten. Deze houdingen zijn daar speciaal voor gekozen. Hiermee werk je aan versterken van gewrichten, versoepelen van bindweefsel en verbeteren kwaliteit pezen en banden. Deze les is ideaal als onderhoudt naast al je yang activiteiten.

Stress relief yoga
Stress relief yoga

Deze les is speciaal gericht op het loslaten van stress. Terug komen in je lijf, het voelen van je lijf en het contact maken met je ademhaling. Met volle aandacht bij jezelf zijn en in je lijf zijn maakt dat je ontspant.

Restorative yoga
Restorative yoga

Deze les is speciaal voor mensen die het even rustiger aan willen doen bijv ivm blessure, of behoefte aan rust, of als fijne afsluiter van je week. Wat je rede ook is, dit is de meest comfortabele les op het rooster! Bedoeld voor iedereen.

Hatha yoga
Hatha yoga

Hatha yoga is de moeder van alle yoga vormen. Het is de basis waarin je leert houdingen uit te lijnen. De houdingen worden doorgaans zo'n 5 ademhalingen vast gehouden, hierdoor krijg je de tijd om de houding aan te passen. Tegelijkertijd bouw je flink kracht op. Geschikt voor alle niveaus.

Sadhana
Sadhana

De Sadhana begint met de krachtige klanken van de Japji.Je kunt de tekst herhalen (Jap), of er al mediterend naar luisteren. Het is een eeuwenoude tekst om je te verbinden met je ziel (Ji). Hierna volgt een Kundalini yoga set met een afsluitende ontspanning.De Sadhana wordt afgesloten met het chanten van meerdere mantra´s.Het zingen van mantra´s is een vd krachtigste methode om je onderbewustzijn op te schonen.